Warto czy nie warto… i co to są właściwie śniadania białkowo-tłuszczowe? Jak wygląda Twoje przeciętne śniadanie? Budzisz się głodny lub nie masz ochoty nic jeść? Dla wielu z nas przeciętne śniadanie to np. owsianka, jajecznica lub kanapki, albo wszystko razem. Wszak zawsze powtarzano nam, że śniadanie jedz jak król, obiad skromniej, a kolację jak żebrak. I ma to głęboki sens, śniadanie to pierwszy posiłek dnia i powinien nam dostarczyć nawet 30% energii potrzebnej na cały dzień!

W tym wpisie opowiem Wam o swoich doświadczeniach ze śniadaniami białkowo-tłuszczowymi, a także podam kilka przykładów takich śniadań.

Od pewnego czasu śniadania białkowo-tłuszczowe stały się bardzo popularne. Oto kilka powodów dlaczego tak się dzieje i czemu coraz więcej osób zamienia tradycyjne śniadania na tą formę posiłków.

  • dają poczucie sytości i utrzymują ją znacznie dłużej niż tradycyjne śniadania
  • nie powodują gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi (to szczególnie ważne dla osób chorych na cukrzycę lub insulinooporność)
  • zmniejszają łaknienie na słodycze
  • redukują tkankę tłuszczową
  • co dla mnie bardzo istotne, są bardzo proste w przygotowaniu

Przyznam się szczerze, że temat śniadań białkowo-tłuszczowych stał mi się bliski w związku z włączeniem do swojej diety koktajlów Wellness by Oriflame

Na chwilę obecną, nie ma naukowych badań na temat tego sposobu odżywiania. Ja opieram się wyłącznie na swoich doświadczeniach oraz osób, które stosują tę formę śniadań. Jestem daleki też od skrajności, czasem jadam tradycyjne śniadania, razowe pieczywo, jajecznicę czy też wspomniane wcześniej różnego rodzaju płatki zbóż.

Jednak, od kiedy zacząłem stosować śniadania-białkowo tłuszczowe w swojej diecie, zauważyłem duże zmiany. Taką najbardziej widoczną, jest utrata wagi, a co za tym idzie spadek poziomu tkanki tłuszczowej. Drugim efektem, który zauważyłem od razu, jest brak potrzeby podjadania słodyczy. Zauważyłem też, że mam więcej energii i nie czuję się ociężały. Także te trzy główne powody sprawiły, że postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. Chcę także zachęcić osoby poszukujące zmian w swojej diecie do wypróbowania śniadań białkowo-tłuszczowych.

Podam kilka przykładów zdrowych śniadań, których głównym składnikiem będą koktajle Wellness by Oriflame (poczytaj o nich tutaj) a cechą wspólną jest prostota oraz szybkość przygotowania.

Śniadania białkowo-tłuszczowe w oparciu o koktajle Wellness by Oriflame

Śniadania białkowo-tłuszczowe

Koktajl białkowo-tłuszczowy z masłem orzechowym

  • Masło orzechowe – 30g (2×1 łyżeczka)
  • Koktajl Wellness by Oriflame wanilia – 18g (1x porcja)
  • Woda – 250 g (1x szklanka)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.

Koktajl białkowo-tłuszczowy z masłem orzechowym i jarmużem

  • Masło orzechowe – 30g (2×1 łyżeczka)
  • Koktajl Wellness by Oriflame wanilia – 18g (1x porcja)
  • Jarmuż – 20g (1x garść)
  • Woda – 250 g (1x szklanka)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.


Koktajl białkowo-tłuszczowy z masłem orzechowym i szpinakiem

  • Masło orzechowe – 30g (2×1 łyżeczka)
  • Koktajl Wellness by Oriflame wanilia – 18g (1x porcja)
  • Szpinak – 25g (1 garść)
  • Woda – 250 g (1x szklanka)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.

Koktajl białkowo-tłuszczowy – Awokado

  • Koktajl Wellness by Oriflame czekolada – 18g (1x porcja)
  • Woda mineralna niegazowana 250 g (1 szklanka)
  • Awokado – ok 70 g (0.5 sztuki)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.

Koktajl białkowo-tłuszczowy z awokado i jarmużem

  • Jarmuż – 20g (1x garść)
  • Woda mineralna niegazowana 250 g (1 szklanka)
  • Koktajl Wellness by Oriflame czekolada – 18g (1x porcja)
  • Awokado – ok 70 g (0.5 sztuki)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.


Koktajl białkowo-tłuszczowy z awokado i szpinakiem

  • Szpinak – 20g (1x garść)
  • Woda mineralna niegazowana 250 g (1 szklanka)
  • Koktajl Wellness by Oriflame wanilia – 18g (1x porcja)
  • Awokado – ok 70 g (0.5 sztuki)

Czas przygotowania 30 sekund – zblenduj dokładnie wszystkie składniki.

To właśnie najprostsze, a przede wszystkim szybkie w przygotowaniu wersje śniadań. Pełnię składników odżywczych zapewnią Ci koktajle w połączeniu z masłem orzechowym. Ponadto możesz zamiast masła dodać awokado, a nawet zwykłe orzechy włoskie. Co dla mnie najważniejsze, taki koktajl przygotowuję kilka sekund, a uczucie sytości i utrzymuje się u mnie bardzo długo. Dlatego też, zachęcam Cię do wypróbowania tych szybkich, a ponadto bardzo zdrowych posiłków. Jeśli jednak poszukujesz urozmaicenia to podam też przepis na śniadania białkowo-tłuszczowe bez dodatku koktajli Wellness by Oriflame.

Zielony omlet paleo

  • Olej kokosowy (stały) – 10g (0.5 łyżka)
  • Szpinak – 25g (1 x garść)
  • Jaja kurze całe – 168g (3x sztuka, zadbaj aby były od kur z wolnego chowu)

Czas przygotowania 15 minut. Zmiksuj w blenderze jajka ze szpinakiem na gładką masę. Rozgrzej tłuszcz na patelnie i usmaż omleta.

Podałem tylko jeden przepis tego typu, ponieważ jestem zdecydowanym zwolennikiem śniadań z dodatkiem koktajli. Dla mnie są bardzo smaczne, a ponadto przygotowanie ich jest dużo szybsze i prostsze. Co jest także bardzo ważne, nie zastanawiam się nad pochodzeniem składników. Wiem, że wszystkie koktajle Wellness by Oriflame spełniają najwyższe standardy jakości.

Jeśli chcesz spróbować zdrowych śniadań białkowo -tłuszczowych zachęcam Cię do założenia rejestracji i założenia subskrypcji na zdrowe koktajle.

Skontaktuj się poprzez formularz dostępny na stronie lub odwiedź sklep online i wypróbuj już teraz śniadania białkowo-tłuszczowe z dodatkiem koktajli Wellness by Oriflame